Παρασκευή, Ιουλίου 06, 2007

Ειδήσεις και κείμενα απο Θεσσαλονίκη

Εξαιτίας της ασθένειάς μου έχασα κάπου την μπάλα με ότι συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη. Ο Γιώργος Τσιτηρίδης μου έστειλε τα παρακάτω μηνύματα τα οποία και μεταφέρω αυτούσια

1. Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
(εισήγηση Ν. Χατζητρύφωνα στις 1-7-2007σε ομότιτλη συζήτηση στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)

· Είναι η πολιτική ομοφυλοφοβική;
Ισχυρίζομαι πως ναι, είναι ομοφυλοφοβική, επειδή οι πολιτικοί της κεντρικής και τοπικής εξουσίας δεν τροποποιούν την παρούσα κατάσταση, η οποία βάλει εναντίων των κύριων αναγκών του ανθρώπου: της ανάγκης για αυτοσυντήρηση, για αυτοκαθορισμό και για αυτοεπιβεβαίωση –ενώ κανείς δεν βλάπτεται αν ικανοποιηθούν αιτήματα για την ίση μεταχείριση των ομοφυλόφιλων και αμφιφυλόφιλων με τους ετεροφυλόφιλους πολίτες (δικαίωμα σε γάμο, ίδια ηλικία σεξουαλικής συναίνεσης, εκπαίδευση –διαπαιδαγώγηση) -.
· Γιατί δεν αντιμετωπίζουν ισότιμα τους ομο-/αμφιφυλόφιλους πολίτες;
Ισχυρίζομαι, ότι για τους ίδιους ή όμοιους λόγους που δεν παίρνουν μέτρα για τους μετανάστες, για τους άστεγους, για τα άτομα χωρίς καμία ιθαγένεια, αλλά και για το νομικό πλαίσιο διεξαγωγής δημοσκοπήσεων, το ρουσφέτι στο στρατό, την κατάληψη θέσεων εργασίας μέσω προγραμμάτων καταπολέμησης της ανεργίας (states) κλπ.
Αν ο πολίτης δεν είναι φοβισμένος, συμβιβαστικός και υποτακτικός, ισχυρίζομαι ότι δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης οι εξουσίες: οι πολιτικές, εκκλησιαστικές, συνδικαλιστικές, οι μεσάζοντες και τα παράσιτα.

· Όλες οι πολιτικές και όλοι οι πολιτικοί είναι ίδιοι;
Όχι βέβαια, αλλά και αυτοί στην πλειονότητά τους, είτε παίζουν το ρόλο του λαο-δαμαστή, είτε είναι φοβισμένοι, συμβιβασμένοι και υποτακτικοί στα κακώς κείμενα.
Για παράδειγμα, στο ζήτημα της εφαρμογής του Νόμου για γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου,
- Η μεν Ν.Δ. αρνείται την εφαρμογή του αλλά και την θέσπιση κάποιου συμφώνου συμβίωσης, δηλαδή μιας μερικώς κοινωνικής αναγνώρισης και προστασίας, ενώ από κύκλους της διαρρέει ότι θα προωθήσει το κατάπτυστο από τους γάλλους ομοφυλόφιλους Γαλλικό μοντέλο PACS.
- Το ΠΑΣΟΚ, στέλνει το αίτημα για γάμο στις καλένδες μέσω του «διαλόγου με το λαό». Συγχρόνως αναδεικνύει ως αίτημα ένα κοινό για ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους Σχέδιο Συμβίωσης με υποβαθμισμένο και προσβλητικό για τους συμβαλλόμενους περιεχόμενο –Σχέδιο που καμιά οργάνωση ετεροφυλόφιλων ποτέ δεν έθεσε-, το οποίο συν τοις άλλοις αποκλείει τους αλλοδαπούς κατοίκους της χώρας!
- Ο Συνασπισμός μέσω του στόματος του προέδρου του κ. Αλαβάνου, στο ερώτημα γιατί προωθεί ένα –απροσδιόριστο- Σύμφωνο Συμβίωσης και όχι το Γάμο, γενικολογεί και δεν διευκρινίζει, αλλά ούτε προχωρά στη γραπτή διατύπωση της άποψής του περί Συμφώνου Συμβίωσης.
- Το ΚΚΕ απαξιεί κάθε συμμετοχή σε ένα τέτοιο διάλογο.
- Ο ΛΑΟΣ δηλώνει δια του προέδρου του αισθήματα κατανόησης (sic!), όχι όμως ως κόμμα.
- Τέλος, από τα εξωκοινοβουλευτικά κόμματα, το μεν ΣΕΚ είναι θετικό, ενώ οι Οικολόγοι Πράσινοι ταλαντεύονται μεταξύ Γάμου και ενός απροσδιόριστου Συμφώνου Συμβίωσης.

· Ο ανθρωπιστικά διακείμενος πολίτης γιατί μένει απαθής;
Αν δεν δούμε –ο καθένας μας ξεχωριστά- την ατομική του ευθύνη για υπέρβαση του συμβιβασμού και της φοβίας μας, μην περιμένουμε ότι οι εξουσίες θα αλλάξουν από φιλανθρωπία. Αν δεν καταφέρουμε να ονειρευτούμε μια καλύτερη ζωή και δεν αξιοποιήσουμε τις ελάχιστες ευκαιρίες που μας δίδονται, αλλά αναμασήσουμε πάλι τα «ναι μεν, αλλά...», θα εξακολουθούμε να ζούμε στη μιζέρια εν μέσω φανταστικών εχθρών:
§ ως ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, τρανσεξουαλικοί,
§ ως άνεργοι, ή εργαζόμενοι,
§ ως ασφαλισμένοι ασθενείς,
§ ως αλλοδαποί κάτοικοι αυτής της χώρας,
§ ως πόντιοι, κριτικοί κ.λπ. που ούτε καν αυτοί δεν διδάσκονται τη διάλεκτό τους,
§ ως ορθόδοξοι που ακολουθούμε προτροπές και ολισθαίνουμε σε αποκλεισμούς άλλων χριστιανών ή αλλόθρησκων,
§ ως πολίτες θρησκευτικών και εθνικών μειονοτήτων που στρατευόμαστε στον πόλεμο κατά της κυρίαρχης μισαλλοδοξίας, αλλά αποδεχόμαστε το δικό μας εθνικισμό και θρησκευτικό φανατισμό και δεν δείχνουμε αλληλεγγύη προς τους δεινοπαθούντες στα δικά μας εθνικά ή θρησκευτικά κέντρα.

· «Η γνώση είναι αδιαχώριστη από την αρετή»;
Ναι, γι’ αυτό χρειάζεται να την αποκτούμε μέχρι τη μικρή της λεπτομέρεια –στην περίπτωσή μας τη γνώση σχετικά με την ομοφυλοφοβία και την ομοφυλοφιλία-: στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο, στα ΜΜΕ. ΄

Όμως η γνώση οδηγεί στην αρετή μόνον κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις. Ο Μάρξ λέει για την κοινωνία μας: «Οι νίκες των επιστημών –της πολύ καλής γνώσης- φαίνεται να εξαγοράζονται από την απώλεια σε χαρακτήρα ž ... φαίνεται σαν να γίνεται υποτελής ο άνθρωπος σε άλλους ανθρώπους ή στην ίδια του την ποταπότητα».
Άρα, συμπεραίνω: Για να μετατραπεί η πολιτική σε ανθρωπισμό χρειαζόμαστε γνώση, αλλά και ανθρωπισμό και όραμα. Αυτά απαιτούν έναν προσωπικό αγώνα –πέραν του όποιου κοινωνικού που δεν βρίσκεται σε αντίθεση προς τον προσωπικό αγώνα, αλλά αποτελεί μέσον για την αποτελεσματικότητά του.

2. Στα πλαίσια του Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση με θέμα:

«Η Ομοφυλοβοβία στην Πολιτική» Κυριακή 1 ΙΟΥΛΙΟΥ, 8 μμ, Πάρκο Νέας Παραλίας
Με πρωτοβουλίες της Σύμπραξη κατά της Ομοφυλοφοβίας και της Πρωτοβουλίας Ομοφυλόφιλων Ενάντια στην Καταπίεση (Π.Ο.Ε.Κ.)

Ακολουθεί το κείμενο από το δελτίο τύπου

Η φετινή επέτειος της εξέγερσης των ομοφυλόφιλων στο gay bar “Stonewall” της Νέας Υόρκηςστις 27 Ιουνίου 1969, βρίσκει το ομοφυλοφιλικό κίνημα στην Ελλάδα να οργανώνει το 3ο Φεστιβάλ-Παρέλαση Υπερηφάνειας στην Αθήνα με μεγαλύτερη επιτυχία από κάθε άλλη φορά.

Τελικά είναι τόσο ανώριμη η ελληνική κοινωνία να δεχτεί και να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων αμφιφυλόφιλων και τρανσεξουαλικών ; Η΄ μήπως ο ισχυρισμός αυτός είναι ένα βολικό πρόσχημα κομμάτων, υπουργών και βουλευτών για να αρνηθούν τη δικιά τους ευθύνη, απροθυμία και ανικανότητα, να λύσουν προβλήματα αρνητικών διακρίσεων και αποκλεισμών;

Πολιτικοί εκπρόσωποι και άνθρωποι εξουσίας όχι μόνο στο χώρο της εκκλησίας και της ακροδεξιάς εκφράζουν ανοιχτά ομοφοβικές και ρατσιστικές θέσεις υπέρ «της οικογένειας και της ηθικής». Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις επιθέσεις, τους διαχωρισμούς και την διάσπαση που θέλουν να διαιωνίσουν σε βάρος όλων μας;

3. To Σαββάτο 14 Ιουλίου το πρωί στην Παναγία Χαλκέων (οδός Εγνατία και Χαλκέων) Θα τελεστεί το ετήσιο μνημόσυνο της Πάτρας Σεραφειμίδου Παρακαλούνται φίλοι και γνωστοί να παρευρεθούν.

Είχα ακούσει αρκετές αναφορές στο όνομα της Πάτρας Σεραφειμίδου και έτσι στο ακόλουθο link απο τις Σαπφίδες θα βρείτε το ακόλουθο κείμενο
http://sapphogr.net/news/06/index.html

Η Πάτρα Σεραφιμείδου είχε ενεργό δράση όλα αυτά τα χρόνια στο φεμινιστικό όσο και στο ομοφυλοφιλικό κίνημα. Υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη της Π.Ο.Ε.Κ στη Θεσσαλονίκη και αντιπρόεδρος στης Σύμπραξης κατά της Ομοφυλοφοβίας. Mια γυναίκα που έκανε πολλά και που στάθηκε με πολλους τρόπους και στις δυο μας κοινότητες, το πιο πολύ με αρκετά χαμηλό προφίλ

Δεν υπάρχουν σχόλια: