Πέμπτη, Οκτωβρίου 25, 2007

Εξετάσεις HIV στην αθάνατη Ελλάδα

Σας μεταφέρουμε αυτούσια την παρακάτω αληθινή ιστορία του Γιώργου Τσιτιρίδη όταν προσπάθησε να κάνεις εξετάσεις HIV σε κάποιο νοσοκομείο και όχι σε κάποιο ιδιωτικό μικροβιολογικό εργαστήριο...


"Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο για να μου πείτε και εσείς τις δικές σας εμπειρίες και απόψεις από τα κέντρα για εξετάσεις hiv αν έχετε πάει.
Εγώ λοιπόν κάθε χρόνο μια η και δύο φορές κάνω τις εξετάσεις για σεξουαλικός μεταδιδόμενες ασθένειες. Μέχρι τώρα έκανα τις εξετάσεις σε εξωτερικούς γιατρούς για να αποφύγω την ταλαιπωρία αλλά και για να τις πάρω αμέσως και να τελειώνω με σχετικά γρήγορες διαδικασίες. Αποφάσισα αυτή την φορά όμως να εμπιστευτώ τις πολυδιαφημισμένες υπηρεσίες του κράτους . Και γιατί όχι σκέφτηκα? Ας πάω να δω.
Παίρνω τηλέφωνο λοιπόν τον ΚΕΕΛ (Κέντρο Ελέγχου ειδικών λοιμώξεων) και με διαβεβαιώνουν ότι στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου κάθε μέρα μετά τις 10 η ώρα το πρωί κάνουν αυτήν την εξέταση. Πηγαίνω και εγώ λοιπόν την Παρασκευή και βρίσκομαι μπροστά στην σχολή. Μπαίνω μέσα και πουθενά δεν υπάρχει ένδειξη πινακίδα οδηγίες που πρέπει να πάω. Ρώτησα κάτι φοιτητές και μου υπέδειξαν μια πόρτα που δεν έγραφε τίποτα από έξω. Αναρωτήθηκα λοιπόν πως είναι δυνατόν να το βρει κανείς? Επίσης θα έχουν όλοι το δικό μου θάρρος να ρωτήσουν σε μια παρέα φοιτητές «Παρακαλώ που κάνουν εξετάσεις για το aids» η θα το βάλουν στα πόδια από φόβο?
Μετά από αυτές μου τις σκέψεις μπαίνω σε ένα χώρο όπου με ρωτάνε
«Τι θα θέλατε?»
«Να κάνω εξετάσεις για το hiv» απαντάω και συνειδητοποιώ ότι με κοιτάνε σαν να έχω χολέρα και επίσης βγαίνουν και από τα διπλανά γραφεία και με κοιτάζουν όλοι με περιέργεια .
Τελικά μου λένε ότι την εξέταση την κάνουν από Δευτέρα έως Τετάρτη 10 με 12!!!
Δηλαδή πρέπει κάποιος να μπορεί αυτές τις 3 μέρες και ανάμεσα σ αυτές τις 2 ώρες? Τις υπόλοιπες ώρες και μέρες τι κάνετε ? ρωτάω.
Να έρθετε την Δευτέρα μου λέει και μου κλείνει την πόρτα.
Φεύγω λοιπόν αποφασισμένος να μην πάω φυσικά ξανά στην Ιατρική σχολή για εξετάσεις.
Πηγαίνω στο ΙΚΑ να ρωτήσω και έκπληκτος βλέπω ότι υπάρχει τμήμα hiv και ηπατίτιδας.
Μπράβο αρχίζει και μ αρέσει το σύστημα υγείας μας . Τελικά κάναμε βήματα εξέλιξης σκέφτηκα.
Πάω λοιπόν εκεί και μου λέει η κύρια
«Πρέπει να έχετε παραπεμπτικό από χειρούργο η γαστρεντερολόγο»
«Μα προληπτικά θέλω να τις κάνω απλά»
«Δεν έχει σημασία μου λέει να πάτε να πάρετε χαρτί.»
«Και γιατί από αυτούς τους γιατρούς?»
«Γιατί αυτοί δίνουν μου λέει»
Είπα και γω να μην δώσω συνέχεια και πάω σε έναν γαστρεντερολόγο να τελειώνω αλλά εδώ αρχίζει το θέατρο του παραλόγου.
Του λέω ότι θέλω ένα χαρτί να κάνω εξετάσεις για το hiv
Έχετε ξανακάνει μου λέει ?
Φυσικά του λέω κάνω μια η δύο φορές το χρόνο.
Γιατί? μου λέει . Δεν χρειάζεται . Όταν κυνηγάς πολύ κάτι στο τέλος το παθαίνεις τρύπα τρύπα με την βελόνα θα στο κολλήσουν κάποια στιγμή!!!! . Μένω με το στόμα ανοιχτό.
Δεν κατάλαβα ? του λέω μετά από λίγο
Γιατί παιδί μου κάνεις μια φορά το χρόνο εξετάσεις ? μου λέει
Για προληπτικούς λόγους λέω
Αν ο καθένας για προληπτικούς λόγους έκανε κάθε χρόνο εξετάσεις θα είχαμε ουρές εδώ.
Όχι του λέω κάνετε λάθος θα είχαμε ευσυνείδητους πολίτες που θα πρόσεχαν για το γενικό καλό. Το υπουργείο και το ΚΕΕΛ λέει ότι πρέπει να κάνουμε μια φορά το χρόνο μην πω και παραπάνω.
Ναι μου λέει αλλά για ποιους το λέει ? Για τις ομάδες υψηλού κινδύνου
Και ποιος είστε εσείς που μπορείτε να κατηγοριοποιήσετε ποιος είναι ομάδα υψηλού κινδύνου και ποιος όχι ? του λέω
Εκεί μάσησε λίγο και λέει .. Να βρε παιδί μου αν αλλάζεις σύντροφο κάθε δεύτερη μέρα.
Ε ναι αλλάζω σύντροφο κάθε δεύτερη μέρα επειδή έτσι μου αρέσει του λέω .
Παθαίνει ένα σόκ ο γιατρός και λέει
Παίρνεις προφυλάξεις ?
Πάντα του λέω .
Ε τότε αγόρι μου δεν χρειάζεσαι τίποτα.
Φεύγω λοιπόν και για ακόμη μια φορά πάω σε ένα μικροβιολογικό κάνω τις εξετάσεις τις παίρνω και σε μια μέρα και όλα καλά.
Δηλαδή αν δεν πληρώσεις σ αυτήν την χώρα δεν μπορεί να γίνει η δουλειά σου και να σου φέρονται με αξιοπρέπεια?
Αυτοί οι ιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό δεν θα έπρεπε να κάνουν μαθήματα ενημέρωσης για το ρατσισμό και τρόπων καλής συμπεριφοράς? Το μόνο κριτήριο για να πάρει κανείς πτυχίο και να είναι καλός ιατρός και νοσοκόμος είναι να ξέρει να δίνει φάρμακα για την πίεση?
Ήθελα λοιπόν να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μου
Ευχαριστώ για την υπομονή σας"


Οι φορείς και εκπρόσωποι της ομοφυλοφιλικής κοινότητας έχουν ενημερωθεί. Μένει να δούμε αν υπάρξει κάποια κινητοποίηση ή διαμαρτυρία. Εμείς πάντως θα υποστηρίξουμε όπως μπορούμε στην προσπάθειά αυτή.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η απορία μου μετα απο αυτην την εμπειρία εινα
Για μια πόλη 2 εκ κατοίκων και δεν βάζω φοιτητές και μετανάστες αυτή ειναι η πολιτική και η δράση για τις σεξουαλικος μεταδιδώμενες ασθένειες?
Ενω ιατρείο για 2 ώρες για 3 μέρες και αυτό αν ποτέ το βρεις γιατί για να το βρεις πρέπει να πάρεις το ΚΕΕΛ να σου πει το ΚΕΕΛ λάθος πληροφορίες να φτάσεις στο πανεπιστίμιο και να ψάχνεις που ειναι το Κεντρο αναφοράς hiv και να δώσεις αίμα. Αίσχος.Ετσι θα καταπολεμήσουμε το aids?
Πρόσφατα που πήγα Σουηδία Δανία κυκλοφορούσαν παντού προφυλακτικά αναπτήρες σπίρτα , έντυπα για τις ομάδες και τις εξετάσεις που μπορέι κανεις να κάνει. Είδα μέχρι και φυλλάδιο με ειδική γραφη για τυφλούς .. μην αναφέρω οτι είχε εντυπο υλικό για ολες τις γλώσσες για τους μετανάστες τους δηλαδή Τούρκικα Αράβικα Ελληνικά Αγγλικά Γαλλικά κτλ.

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Τι κινητοποιηση να υπαρξει...;;;
Μα καλα οι ανθρωποι εκει δεν την παλευουν καθολου...Καλυτερα να δουλευαν σε εφορια,παρα σε μοναδα υγειας...Ντροπη...

Anilikos είπε...

Ε, ο Χριστός και η Παναγία δηλαδή...

To Μπρίκι είπε...

@ Τσιτιρίδης: σου είχαμε γράψει...στις 1η Δεκέμβρη τότε μόνο θα μας πιάσει ο καημός, να δείξουμε κ εμείς το κατιτίς μας, ότι ενδιαφερόμαστε και έχουμε συνείδηση για την σοβαρότητα της κατάστασης.

@πρέζα tv:τι να παλέψουν;αφού βολεύτηκαν...δεν υπάρχει και έλεγχος απο πουθενά


@ανήλικος: ντροπή δηλαδή!

Υπήρχε και ένα ακόμη σχόλιο κ ενω το είχα επιλέξει για να παρουσιαστει δεν θέλει..θα προσπαθήσω ξανά

artemis είπε...

ρε σεις... έχω τόσα πολλά να πω για το θέμα που δεν χωράνε σε ένα σχόλιο, μάλλον θα χρειαστεί να γράψω ολόκληρο άρθρο στο blog μου!!!! μιλάμε ότι παίζει ΟΟΟΟ γέλωτας (το "Ο" με κεφαλαίο)

Good As You είπε...

Δυστυχώς παρόμοια περιστατικά τσίρκου αντιμετώπισα κ εγώ όταν πήγα να κάνω εξετάσεις.. οχι βέβαια σε αυτό το βαθμό αλλά κ αυτά μου φαίνονται πλήρως κατανοητά και παραγματικά. Ντράπηκα από την αντιμετώπιση που είχα σε ένα νοσοκομείο, που έχει και ειδικό κέντρο λοιμώξεων (από τα πρώτα στην Ελλάδα)...... Άντε να φύγω από αυτή την κωλοχώρα.

Λουκρητία είπε...

Εξετασεις γινονται στην Σχολη Δημοσιας Υγειας, στην Αλεξανδρας καθημερινα. Απορω γιατι το ΚΕΕΛ δεν το ανεφερε.
Επισης γινονται και στα εξωτερικα ιατρεία των νοσοκομειων.

Αλλα στην Ελλαδα καποια πραγματα που λειτουργουν σωστα, τα κραταμε κρυφα, λες και ειναι κανενα επτασφραγιστο μυστικο και βγαζουμε προς τα εξω την αδιαφορια, τον ωχαδερφισμο και το δημοσιουπαλληλικι, με την κακη εννοια.

Λουκρητία είπε...

Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (για την εξέταση HIV) - Λ. Αλεξάνδρας 196, Τ.Κ. 11521, Αθήνα, 210-6467473 / 210-6447941 (χωρίς ραντεβού & οι εξετάσεις είναι δωρεάν)

Ανώνυμος είπε...

www.arelis.gr
περιεχει το ερωτονομικον
με τις πιο ζουμερες gay ιστοριες
ever που απαγορευθηκε στην ελλαδα

Ανώνυμος είπε...

και εγώ όταν είχα κάνει για τον hiv μου βγήκε η πίστη. Πήγα στο ΙΚΑ και με ρώτησαν αν έχω κάνει τεστ παπ....λέω ''ναι'' και με ρωτάει ξανά ''ηταν όλα εντάξει?'' λέω ''ναι'' κ λέει ο γιατρός ''ε τότε δεν χρειάζεσαι κοπέλα μου''....νευριαμενη πάω και εγώ στο πανεπιστήμιο που δεν είδα καμία ταμπέλα όπως είπες και εσύ και αγχώθηκα και έφυγα! πάω λοιπόν στο αφροδισιακό όπου κλείνω ραντεβού και μου λένε ότι πρέπει να πληρώσω γιατί είμαι στο ΙΚΑ ασφαλισμένη κ ρωτάω ''πόσο?'' κ μου λέει ''δεν ξέρω καν τες και θα σου πω''.......πάω ξανά στο ΙΚΑ στην reception και λέω θέλω αυτό, που να πάω και με έστειλε στο Παναγία όπου με έβριζαν που πήγα στις 12! και τα αποτελέσματα μετά από 1 βδομάδα ( που εγώ δεν μπορούσα να κοιμηθώ από τον φόβο ) τώρα λέω να πάω σε ιδιώτη αλλά πόσο κοστίζει? κάτι ακούω για 100 ευρώ και ζαλίζομαι, ξέρει κανείς?